قالب سیلیکونی

لوازم سیلیکونی قنادی

لوازم سیلیکونی قنادی

لوازم سیلیکونی قنادی نه تنها در شیرینی‌پزی و قنادی‌ها مورد استفاده قرار میگیرند بلکه در بسیاری از خانه ها نیز استفاده می‌شوند.
امروزه درصد زیادی از خانم ها ترجیح میدهند تا از لوازم سیلیکونی برای تهیه و پخت شیرینی های مختلف استفاده کنند چون این لوازم نه تنها از زیبایی بالا برخوردار میباشند بلکه نسبت به سایر محصولات شیرینی پزی، از مزایای فوق العاده ای برخوردار‌ اند که در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

لوازم سیلیکونی

مزایای لوازم سیلیکونی قنادی

لوازم سیلیکونی قنادی بسیار زیباتر از سایر لوازم قنادی میباشند چون در تولید این محصولات میتوان از انواع رنگ ها استفاده نمود. رنگ هایی که در لوازم سیلیکونی استفاده میشوند شفافیت بسیار بالایی دارد به همین دلیل نظر بسیاری از خانم ها را به خود جلب میکند.
زیبایی تنها مزیت لوازم سیلیکونی قنادی نیست. قالب های سیلیکونی که برای پخت کیک در فر استفاده میشوند از تحمل حرارت بسیار بالا برخوردارند. این موضوع باعث میشود تا بتوان در انواع دماها به استفاده از این قالب ها پرداخت.
لوازم سیلیکونی قنادی کاملا بهداشتی اند و حتی در دماهای بالا در فر نیز با کیک و شیرینی ها واکنش نشان نمی‌دهند. در حالی که حتی استفاده از قالب های استیل نیز ممکن است باعث تغییر طعم و مزه ی شیرینی ها شود، با قالب های سیلیکونی این مشکل به وجود نخواهد آمد.
لوازم سیلیکونی قنادی، به خصوص قالب ها را، میتوان در شکل ها و اندازه های بسیار متفاوت تولید نمود. این موضوع باعث میشود تا برای تهیه ی کیک، شیرینی و شکلات ها بتوان از آن ها استفاده نمود.

لوازم سیلیکونی قنادی

انواع لوازم سیلیکونی قنادی

قالب ها جزء رایج ترین لوازم قنادی سیلیکونی به شمار میروند. اما علاوه بر آن محصولات سیلیکونی مختلفی وجود دارند که در قنادی ها مورد استفاده قرار میگیرند.
همزن‌های سیلیکونی یکی از محصولاتی هستند که در قنادی ها استفاده میشوند. علاوه بر این، ماسوره ها، صفحات سیلیکونی، غلتک ها و پالت ها نیز جزء‌ آن دسته از لوازم سیلیکونی قنادی به شمار میروند که بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند.

روش ساخت لوازم سیلیکونی قنادی

ساخت و تولید لوازم سیلیکونی قنادی به این صورت است که ابتدا مواد خام سیلیکونی با رنگ دانه ها و مواد تکمیلی ترکیب میشوند تا آماده ی ورود به قالب ها گردند. مواد سیلیکونی انواع مختلفی دارند که باید با توجه به نوع لوازم قنادی و کاربرد آن ها مورد انتخاب قرار گیرند تا بهترین عملکرد را داشته باشند.
بعد از انتخاب نوع سیلیکون و تهیه ی ماده ی اولیه میتوان مدل اولیه را با استفاده از پرینتر های سه بعدی تولید نمود. این مرحله باعث میشود تا بتوان لوازم سیلیکونی قنادی را مورد تست و آزمایش قرار داد.
در صورتی که مدل اولیه ی لوازم قنادی سیلیکونی از ویژگی های مورد انتظار برخوردار باشد ساخت قالب انجام میشود. برای ساخت قطعات سیلیکونی قالب های مختلفی وجود دارند که میتوان تولید نمود. انتخاب این قالب ها به اندازه ی قطعه، پیچیدگی های آن و نوع طراحی بستگی خواهد داشت.
قالب گیری فشاری و قالب گیری تزریقی جزء‌ روش های متداول برای تولید لوازم سیلیکونی قنادی به شمار میروند. این روش ها مقرون به صرفه بوده و برای تولید قطعات با کیفیت مناسب میباشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا