قالب سیلیکونی

رنگ کردن سیلیکون و لاستیک

رنگ کردن سیلیکون و لاستیک باعث میشود تا قطعاتی که از این مواد تولید میشوند زیبایی فوق العاده ای پیدا کنند. قطعات رنگی سیلیکونی امروزه در محصولات بسیاری استفاده میشوند که از میان آن ها میتوان به اسباب بازی ها اشاره کرد.
برای رنگ کردن سیلیکون و لاستیک فرایند های خاصی وجود دارد که در ادامه تصمیم داریم، به آن بپردازیم پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

رنگ کردن سیلیکون و لاستیک

رنگ کردن سیلیکون و لاستیک

رنگ کردن سیلیکون و لاستیک، یکی از مهمترین مراحل در تولید و ساخت قطعات سیلیکونی و لاستیکی میباشد، چون انجام صحیح آن باعث خواهد شد، تا محصولاتی که تولید میشوند، زیبایی منحصر به فردی پیدا کنند.
امروزه بسیاری از شرکت های رنگ سازی با استفاده از تکنولوژی های روز به تولید رنگ دانه هایی می‌پردازند که نه تنها باعث افزایش زیبایی قطعات سیلیکونی میشود بلکه به هیچ وجه خواص شیمیایی سیلیکون را تغییر نمی‌دهد. این رنگ دانه ها باعث کاهش مقاومت محصولات سیلیکونی و لاستیکی در برابر دمای بالا نیز نخواهند شد.
استفاده از رنگ دانه های استاندارد باعث میشود تا بعد از رنگ کردن سیلیکون و لاستیک بتوان در ساخت کلیه ی محصولات بهداشتی و پزشکی به استفاده از آن ها پرداخت، بدون این که محدودیتی در این زمینه به وجود آید.
رنگ کردن سیلیکون و لاستیک معمولا بعد از اضافه نمودن کاتالیز گر ها به مواد سیلیکونی انجام میشود. به این صورت که رنگدانه ها با استفاده از آسیاب دو غلتکی ترکیب میشوند و به درون قالب ها تزریق میگردند.
تولید قطعاتی که از سیلیکون رنگی ساخته میشوند دقیقا همانند سیلیکون غیر رنگی میباشد و تفاوتی از این بابت وجود ندارد. برای تولید قطعات رنگی سیلیکونی میتوان از قالب های فشاری، تزریقی و انتقالی استفاده نمود. در حال حاضر اکثر شرکت های تولید قطعات سیلیکونی از این روش ها برای تولید قطعات مختلف استفاده می‌نمایند.

سیلیکون های رنگی

مزایای رنگ کردن سیلیکون و لاستیک

رنگ کردن سیلیکون و لاستیک این امکان را به وجود خواهد آورد تا بتوان در تولید لوازم هنری، اسباب بازی ها و محصولات تزئینی به استفاده از سیلیکون پرداخت.
سلیکون های رنگی از زیبایی منحصر به فردی برخوردارند به طوری که به جرات میتوان گفت که سلیکون های رنگ شده جزء زیباترین مواد پلیمری به شمار میروند که میتوان در ساخت و تولید محصولات مختلف به کار گرفترنگ کردن سیلیکون و لاستیک

کاربرد قطعات رنگی سیلیکونی

از قطعات رنگی سیلیکونی در بسیاری از صنایع استفاده می‌گردد. همانطور که در طول مطلب هم به آن اشاره نمودیم،‌ اسباب بازی ها و لوازم کودک جزء رایج ترین محصولاتی هستند که میتوان در تولید آن ها از سیلیکون های رنگی استفاده نمود.
رنگ کردن سیلیکون و لاستیک در تولید لوازم قنادی نیز، کاربرد قابل توجهی دارد چون درصد قابل توجهی از مشتریان لوازم قنادی خانم هایی هستند که به زیبایی محصولی که خریداری میکنند، توجه ویژه ای دارند. این موضوع باعث میشود تا تقریبا تمامی لوازم قنادی مختلفی که از سیلیکون ساخته میشوند، رنگی باشند.
از دیگر کاربردهای رنگ کردن سیلیکون و لاستیک میتوان به تولید لوازم ورزشی اشاره نمود. تقریبا اکثر لوازم ورزشی سیلیکونی رنگی میباشند تا از زیبایی قابل قبولی برخوردار باشند و رضایت مشتریان را جلب نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا