قالب سیلیکونی

کاربرد سیلیکون در تولید محصولات گوناگون

کاربرد سیلیکون در تولید محصولاتی که به صورت روزمره مورد استفاده قرار میگیرد، غیر قابل انکار است. به اطراف خود نگاه کنید؛ قطعا محصولاتی را خواهید دید که از سیلیکون ساخته شده اند.
سیلیکون مقاومت بالایی دارد، زیباست و از قیمت مناسبی برخوردار میباشد. تمامی این ویژگی ها باعث شده است تا در تولید بسیاری از محصولات مانند لوازم خانگی، لوازم ورزشی و حتی محصولاتی که در صنایعی مانند هوافضا مورد استفاده قرار میگیرند، بتوان شاهد استفاده از سیلیکون بود. در ادامه شما را با کاربرد سیلیکون در صنایع و محصولات مختلف آشنا خواهیم نمود.

3453453423456

لوازم قنادی

یکی از اصلی ترین کاربرد سیلیکون را میتوان در تولید لوازم قنادی دانست. مقاومت بالای سیلیکون در برابر حرارت باعث شده است تا بسیاری از تولید کنندگان کیک و شیرینی از قالب های سیلیکونی برای تولید محصولات خود استفاده کنند. قالب های سیلیکونی در حال حاضر جزء‌ بهترین گزینه ها برای تولید کیک، شیرینی و شکلات به شمار می‌روند.
ویژگی ها و کاربرد سیلیکون در لوازم قنادی باعث شده است تا علاوه بر قنادی ها و کارگاه های شیرینی پزی، خانم های خانه دار هم برای تهیه ی کیک و شیرینی به خرید لوازم قنادی سیلیکونی بپردازند. غلتک، زیراندازه و پالت جزء‌ رایج ترین لوازم قنادی سیلیکونی در خانه می‌باشند.

234234456567

محصولات کودک

کاربرد سیلیکون در محصولات کودک هم در حال حاضر افزایش قابل توجهی پیدا کرده است. به دلیل این که متخصصان و پزشکان، سیلیکون را بهترین ماده برای محصولاتی مانند شیشه شیر، پستانک، دندان گیر و حتی بشقاب و قاشق کودکان میدانند؛ بسیاری از خانواده ها برای کودکان خود به تهیه ی محصولات سیلیکونی میپردازند تا سلامت کودکان را تضمین کنند.
سیلیکون تقریبا تنها ماده ی پلیمری است که استفاده از آن در محصولات کودکان، باعث انتقال مواد شیمیایی به بدن کودکان نمی‌شود و کاملا ایمن می‌باشد.

لوازم ورزشی

لوازم ورزشی جزء دیگر محصولاتی می‌باشند که کاربرد سیلیکون را میتوان در تولید آن ها مشاهده نمود. همانطور که مشخص است لوازم ورزشی باید از مقاومت بالایی برخوردار باشند تا در استفاده های مدوام دچار آسیب نشوند؛ این موضوع باعث شده است تا بسیاری از تولید کنندگان لوازم ورزشی به استفاده از سیلیکون بپردازند تا کیفیت محصولات‌شان افزایش یابد.
جالب است بدانید استفاده از سیلیکون در تولید لوازم ورزشی شنا باعث شده است تا تولیدکنندگان بتوانند به تولید لباس ها و لوازمی بپردازند که نه تنها خاصیت آبگریزی داشته، بلکه به عبور اکسیژن نیز کمک کند.

345234512

لوازم آشپزخانه

با توجه به این که استفاده از مایکرو‌ویو در حال حاضر به شدت افزایش یافته است، بسیاری از خانم های خانه دار به دنبال استفاده از ظرف‌هایی هستند که بتوان در این دستگاه ها به استفاده از آن ها پرداخت. این موضوع باعث شده تا، کاربرد سیلیکون در تولید لوازم آشپزخانه افزایش یابد.
لوازم سیلیکونی آشپزخانه، نه تنها از طول عمر بالایی برخوردار میباشند بلکه به راحتی در مایکروویو قابل استفاده خواهند بود و در مقایسه با ظروف شیشه ای مقاومت بالاتری خواهند داشت. ضمن این که باعث تغییر طعم مواد غذایی نخواهند شد.
عدم جذب بوی مواد غذایی نیز دیگر ویژگی و کاربرد سیلیکون در لوازم آشپزخانه می‌باشد. ظرف های سیلیکونی بوی مواد غذایی مختلف را به خود جذب نخواهند کرد و به راحتی تمیز خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا