قالبقالب سیلیکونی

ساخت قالب سیلیکون صنعتی

ساخت قالب سیلیکون صنعتی

در مقایسه با قالب های فلزی گران قیمت که ساخته می‌شوند قالب سیلیکون که دارای انعطاف پذیری بالا و قیمت مقرون به صرفه تری می باشد وجود دارد. البته که این مدل قالب در مقایسه با قالب فلزی دارای دوام بالایی نیست اما ساخت آن بسیار آسان و راحت می باشد. نکته قوت دیگری که درباره ساخت قالب های سیلیکونی ساخته می‌شوند وجود دارد در این رابطه است که مواد به هیچ عنوان به این قالب ها نمی چسبند و به راحتی از داخل آن ها جدا می شود. بسیاری از کارخانجات و صنایع تولیدی برای آن که بتوانند قطعات مورد نیاز خود را در ابعاد کوچک و در ابعاد بزرگ تولید نمایند نیاز به دستگاه های قالب ساز دارند. برای تهیه دستگاه قالب ساز باید هزینه بسیار بالایی را نیز در نظر گرفت. اما در مقابل قالب سیلیکون با هزینه بسیار کم و با سرعت بسیار بالایی ساخته شده و می تواند نیاز شما را برطرف نماید. همچنین این قالب ها در صورت خراب شدن به راحتی تعمیر می شوند.

ساخت قالب سیلیکون صنعتی

انواع قالب های سیلیکونی در صنعت

این قالب ها را از مواد پلیمری می سازند که این مواد از ترکیب کردن اتم اکسیژن و سلسلیوم به دست می آید. صنایع مختلفی هستند که با زمینه ‌های کاری متفاوت نیاز دارند که از این قالب ها استفاده کنند. پس با توجه به این نکته قالب های سیلیکونی باید بتوانند تحت هر شرایط دمایی مقاومت خوبی را از خود ارائه دهند.

قالب سیلیکون هوا پخت – ساخت قالب سیلیکون صنعتی

در فرآیند تولید این مدل از دمای طبیعی استفاده می‌کنند تا قالب بتواند از انعطاف پذیری خوبی برخوردار باشد.  از طرف دیگر قالب هایی که در این دسته قرار می‌گیرند در برابر رطوبت و الکتریسیته مقاوم بوده و از آنها می توان در حرارت بالا نیز استفاده کرد. صنایعی هستند که برای تولید کردن محصولات خود می‌ خواهند از اسید استفاده کنند و نیاز به قالبی دارند که با برخورد با این ماده خراب نشود که قالب هوا پخت برای این شرایط بهترین انتخاب است. در ضمن از آنجایی که این قالب را در دمای معمولی اتاق تولید می کنند به راحتی می ‌توان از آن چندین بار استفاده کرد که این نکته باعث بی کیفیت شدن آن نمی گردد و از طول عمر آن کاسته نمی شود.

 

قالب سیلیکون

قالب های سیلیکونی گرما پخت –ساخت قالب سیلیکون صنعتی

در فرایند تولید این محصول از حرارت بسیار بالایی استفاده می شود پس این قالب در برابر گرما و سرمای شدید مقاوم بوده و به هیچ عنوان خراب نمی شود. بنابراین تغییرات دما تاثیری بر قالب ندارد. رنگ‌پذیری قالب برای برخی از صنایع تولیدی بسیار مهم می باشد که باید گفت قالب های گرما پخت کاملا مناسب برای صنایع نام برده هستند چرا که به راحتی رنگ پذیر می باشند. صنایعی مانند ماشین سازی، الکتریسیته، غذایی، ساخت و ساز و ریخته گری از این قالب استفاده می کنند. ویژگی هایی که قالب های گرما پخت دارند بسیار شبیه به قالب های پلاستیکی است. همچنین این قالب ها دارای طول عمر زیادی هستند.

 

قالب سیلیکون

قالب های سیلیکونی مایع ساخت قالب سیلیکون صنعتی

بهترین ویژگی این قالب مقاومت و پایداری بسیار بالای آن در برابر سرما و گرمای شدید است. با توجه به فرایند تولید این قالب می ‌توان گفت که این نوع سیلیکون یک شفافیت ذاتی دارد. به همین دلیل می‌ توان از آن هم به صورت شفاف و هم به صورت رنگی استفاده کرد. این قالب ها دارای انعطاف بالایی بوده و طول عمر مناسبی دارند.

قالب سیلیکون

در مقاله قالب سیلیکون برای کاربردهای صنعتی می توانید به مطالعه ی بیشتری بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 20 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا