دسته‌بندی نشده

چسباندن سیلیکون به سیلیکون

چسباندن سیلیکون به سیلیکون

سیلیکون یکی از مواد پلاستیکی است که به هر چیزی نمی‌چسبد و تنها با چسب‌های مخصوص می‌توان این کار را انجام داد. چسباندن سیلیکون به سیلیکون یکی از سخت‌ترین کارها است. اما ما چند روش مختلف را به شما معرفی می‌کنیم که به وسیله‌ی آن می‌توانید برای چسباندن سیلیکون به سیلیکون از آن استفاده کنید.

چسباندن سیلیکون

استفاده از چسب سیلیکون

بسیاری از چسب‌های سیلیکونی هستند که می‌توانید از آن‌ها برای چسباندن سیلیکون به سیلیکون استفاده کنید. این چسب‌ها با استفاده از فرمولاسیون متنوع تولید و در دسترس مشتری قرار گرفته‌اند. به همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم قبل از انتخاب چسب مناسب به مواردی مانند نوع چسب، کاربری، مصارف پزشکی یا غیر پزشکی و HTV / RTV و مواردی از این دست توجه کنید.

اما چسب سیلیکونی Sil-Poxya یکی از انواع چسب‌های یک جزیی است که به طور خاص برای چسباندن  سیلیکون به سیلیکون و سایر متریال‌ها ساخته شده است. Sil-Poxy with با سیلیکون‌های قلع یا کات پلاتین کار می‌کند و پیوندی انعطاف‌پذیر و محکم بین قطعات سیلیکونی با کشیدگی بالا فراهم می کند.

چسباندن سیلیکون به سیلیکون

سیلیکون به جای چسب

روش دوم برای چسباندن سیلیکون به سیلیکون این است که می‌توانید از خود سیلیکون استفاده کنید و به این وسیله  دو قطعه سیلیکون را به هم پیوند بزنید. با این روش سیلیکون به خوبی به سیلیکون پیوند می‌خورد، بنابراین می‌توانید از همان سیلیکونی که قطعات در آن قالب‌ریزی شده استفاده کنید.

به طور کلی، لاستیکی که  از  سیلیکون RTV ساخته شده باشد به چیزی نمی‌چسبد. در ضمن  هیچ چیز دیگری نیز به آن نمی‌چسبد. تنها روش استثنا این است که به خودش، سیلیکون‌های دیگر، سیلیس و شیشه بچسبد.

نکته‌ای که باید در هنگام استفاده از این گزینه مورد توجه قرار دهید این است که بهترین راه برای چسباندن سیلیکون به سیلیکون زمانی است که مواد به طور کامل بهم پیوسته نشده یا به اصطلاح  پخت نشده باشند. توصیه می‌شود قبل از اینکه سیلیکون محکم شود این مرحله یعنی چسباندن سیلیکون به  سیلیکون را انجام دهید.

قالب‌زنی مجدد

آخرین رویکردی که می‌توانید به عنوان روشی دیگر  در نظر بگیرید، این است که یک قالب یا محفظه‌ی خالی را به دو نصف تقسیم کنید. قسمت‌های سیلیکونی را که می‌خواهید به یکدیگر بچسبانید در این محفظه قرار دهید. حال یک لایه سیلیکون ریخته و محفظه را پر از سیلیکون کنید. با این کار مواد سیلیکونی به صورت مایع مستقیماً روی اجزای داخلی و پوسته خالی سیلیکون قرار می‌گیرند. اگر قرار است قسمتی از قالب خالی بماند، نکات ویژه‌ای در مورد دما یا فشار را باید مد نظر قرار دهید. این روش، اصلا گزینه‌ای مناسب نیست. اما از طریق این فرآیند، یعنی کپسوله‌سازی، به بهترین نحو می‌توانید مایعات و گرد و غبار را از مجموعه دور نگه داشته و سیلیکونی پاک داشته باشید.

البته توجه کنید که سیلیکون جدید و تازه می‌تواند به سیلیکون قدیمی بچسبد، تنها نکته این است که این پیوند آنقدر که انتظارش را می‌کشید، پیوندی قوی نیست و هر لحظه می‌تواند جدا شود.

کلام آخر چسباندن سیلیکون ها

سیلیکون‌ها ماده‌ای دو جزئی هستند که با ترکیب جز دوم می‌توانند برای موارد متعددی مانند قالب‌گیری مورد استفاده قرار گیرند. اما اگر این‌ماده پلاستیکی دچار شکستگی شود، یا بخواهید دو جسم سیلیکونی را به هم بچسبانید، با چالش جدیدی روبرو خواهید شد‌ با استفاده از روش‌های بالا به سادگی می‌توانید این چالش را از پیش رو بردارید.

تمکو رابر برترین سازنده انواع قالب های کیپد و کیبوردهای صنعتی سیلیکونی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 4 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا