قالب سیلیکونی

چاپ حروف روی سیلیکون

چاپ حروف روی سیلیکون

چاپ حروف روی سیلیکون صنایع زیادی را با تحولات عمده ای روبرو نموده است. امروزه میتوان با بالاترین کیفیت ممکن به چاپ سیلیکونی بر روی قطعات لاستیکی مختلف پرداخت. این نوع چاپ از مزایای قابل توجهی پرخوردار است به همین دلیل در ادامه تصمیم گرفته ایم شما را با آن بیشتر آشنا کنیم.
بهتر است بدانید چاپ حروف روی سیلیکون در حال حاضر در تولید بسیاری از قطعات و محصولات سیلیکونی انجام میشود و علاقمندان زیادی پیدا کرده است.

چاپ حروف روی سیلیکون

مراحل چاپ حروف روی سیلیکون

برای چاپ حروف روی سیلیکون روش های مخلتفی وجود دارد که در چاپخانه ها و کارگاه های تولید سیلیکون مورد استفاده قرار میگیرد. یکی از رایج ترین روش ها چاپ تامپو می‌باشد که به دلیل ویژگی های خاص خود در اکثر موارد بهترین گزینه ی ممکن خواهد بود. با چاپ تامپو که به چاپ بالشتکی معروف است، میتوان در کمترین زمان ممکن به چاپ بر روی تعداد قابل توجهی از قطعات پرداخت.
چاپ حروف روی سیلیکون با استفاده از روش چاپ تامپو در حال حاضر با استفاده از دستگاه های نیمه اتوماتیک انجام میشود تا کیفیت چاپ افزایش یابد به این صورت که تمام مراحل قرار گرفتن مرکب بر روی بالشتک، انتقال آن بر روی کلیشه ها و تکرار سیکل چاپ کاملا به صورت خودکار و مکانیزه انجام میشود.
در کنار چاپ تامپو میتوان برای چاپ حروف روی سیلیکون از روش های دیگر هم استفاده نمود. یکی دیگر از روش هایی که میتوان انجام داد چاپ حرف در مرحله ی تولید قطعات سیلیکونی خواهد بود. به این صورت که حروف به صورت برجسته، با استفاده از سیلیکون و به صورت مستقیم، هنگام تولید قطعات، قالب گیری میشوند.

چاپ حروف روی سیلیکونمزایای چاپ حروف روی سیلیکون

از مزایای چاپ حروف روی سیلیکون، میتوان به عدم محدودیت در کاراکترهای چاپی و شکل های مختلف پرداخت. خوشبختانه تمامی حروف و اشکال را میتوان بر روی قطعات مختلف سیلیکون چاپ نمود و به بهترین کیفیت ممکن دست یافت.
چاپ حروف بر روی سیلیکون زیبایی خاصی خواهد داشت بنابراین محصولات سیلیکونی بعد از چاپ نیز از زیبایی قابل توجهی برخوردار خواهند بود و در بازار جایگاه ویژه ای پیدا خواهند نمود.
استفاده از رنگ های مختلف، با شفافیت بالا از دیگر مزایای چاپ حروف روی سیلیکون است. تقریبا تمامی رنگ ها را میتوان به راحتی بر روی سیلیکون چاپ کرد و به کیفیت قابل قبولی دست یافت.

کاربرد چاپ روی سیلیکون

چاپ حروف روی سیلیکون در بسیاری از محصولات کاربرد خواهد داشت. کیبورد ها یکی از رایج ترین محصولاتی هستند که نیاز به چاپ مستقیم بر روی قطعات سیلیکونی خواهند داشت. علاوه بر کیبوردها محصولات سیلیکونی دیگر نیز وجود دارند که قبل از تولید باید به چاپ بر روی آن ها پرداخت که میتوان از میان آن ها به محصولات کودک و وسایل ورزشی پرداخت.

معایب چاپ حروف روی سیلیکون با روش تامپو

چاپ حروف روی سیلیکون با روش تامپو ممکن است در برابر برخی از روش ها هزینه ی بیشتری را برای تولید کنندگان به دنبال داشته باشد که این مورد را شاید بتوان جزء تنها معایب آن دانست اما در حال حاضر کیفیت بالای چاپ حروف بر روی سیلیکون باعث شده است تا هزینه ی آن کاملا اقتصادی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 5 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا